dilluns, 17 de maig del 2010

LA NOU DE BERGUEDÀ. EL SOBREPUNY, 2009

03 d'Octubre, La Nou de Berguedà

03 D'Octubre 2009

Avui, amb la gent de la UME, hem fet una sortida al SOBREPUNY, al terme de LaNou de Berguedà.

Ens hem trobat, com sempre, a l'estació de tren de Castelldefels i, com l'altre vegada, hem anat en els nostres cotxes. El meu l'he deixat aparcat davant mateix del lloc de la sortida, ja que el vaig fer servir en l'anterior excursió. Avui érem, Víctor, José Víctor, Maria, Teresa, Paquita, Liliana, Jesús, l'Àlex i jo. Els xofers han sigut la Teresa, el Víctor i el Alex, i jo, juntament amb el Jesús, he anat amb ell.

Hem sortit una mica tard, (07,30), perquè el Jesús s'havia dormit i el Víctor l'ha hagut d'anar a recollir.

Durant el trasllat, l'Àlex m'ha explicat que el dilluns comença les vacances amb la seva dona. Se'n van a Santander, amb autobús i se'n porten les bicicletes per fer la ruta de l'Ebre, des de Reinosa, fins a Tortosa, es a dir, que la darrera part agafen la via verda. L'he demanat que després em faci una ruta, ja que agafarà la via verda a Alcañiz.

Vora les 09,00 hem arribat a un bar de carretera, perquè volíem prendre un cafè abans de començar, al costat mateix de la població LA NOU DE BERGUEDA, lloc d'inici de la sortida, però el bar estava tant ple, de boletaires i gent que potser anava a Andorra, que ens hem estimat més marxar, en direcció a La Nou i buscar un bar allà.

al fons, El Pedraforca

Quan hem aparcat els cotxes al poble, no hem trobat cap bar obert, així que tot seguit hem iniciat la “pujada”, ja que avui el repte era pujar fins un lloc que es diu Sobrepuny, a 1658 metres d'alçada. El desnivell de pujada ha sigut de 779 metres. La distància a caminar era curta, d'uns 9 o 10 quilòmetres, però això si, molt desnivell, per lo que ens ha costat bastant.

A primera hora, es notava certa rasca. Sort que m'he endut el polar, perquè feia fred. A més, es que durant el camí, al cotxe de l'Àlex feia fred.

un bosc "encantat"

De seguida hem començat a pujar, amb certa dificultat. Jo anava fent, sense ser ni dels primers ni dels últims.
A les 10,35 ens hem aturat a esmorzar. Justament ha sigut quan hem entrat al sol, ja que aquesta primera part de la ruta, l'hem fet a l'ombra, patint bona fresca.

Com sempre, la gent ha portat coses per compartir. El Víctor, com sempre, ha portat vi. La Teresa uns postres de Praga.

A les 11,00 hem continuat la marxa, ja directe fins a la nostra destinació. Durant la pujada, hem pogut apreciar, allà al fons, el Pedraforca.

Primer hem arribat al Sobrepuny de Baix, un lloc on hem gaudit d'una boníssima vista del Cadí i el Berguedà.

el grup, al SOBREPUNY de BAIX

Després, ja ens hem dirigit al Sobrepuny. Espectacular. El lloc, perfecte. A més, allà, al cim, hem vist una petita construcció, que era l'església de St. Martí, de La Nou, en miniatura, com si fos un petit niu. Dintre de la capseta que representava l'església, hi havia un pessebre.