dilluns, 17 de maig del 2010

CAMÍ BONS HOMES, GÓSOL - BAGÀ, 2009

CAMI DELS BONS HOMES

GÓSOL - BAGÀ

Amb la gent de la UME, hem fet un altre etapa del camí dels bons homes, la que va des de Gósol fins a Bagà. Ok fotos.
En aquesta ocasió, hem anat amb els nostres cotxes. Potser es més cansat per els conductors (jo n'era un), però d'aquesta manera tenim l'avantatge d'anar al nostre ritme, sense dependre del conductor de l'autobús.
el grup, a Góssol, abans de sortir
El dia s'ha aixecat ploviscos, però hem mantingut la sortida, perquè a la UME tenim al Néstor, meteoròleg, que ens avisa de les possibilitats de trobar-nos en pluja, iens havia dit que no plouria, així que tot i que al baix Llobregat queien quatre gotes, hem continuat amb el pla previst.
Ens hem trobat a Castelldefels a les 06,30 i de seguida ens hem posat en marxa. Amb el meu cotxe han vingut l'Anna i l'Amadeu. Per no perdre'm, he seguit al Miquel i darrera meu venia en Víctor.
Sobre les 08,15 hem arribat a Bagà, on ens hem pres uns cafès amb llet i m'he comprat mitja coca que estava molt bona. Després, deixant els cotxes en aquest poble, hem agafat dos taxis que ens han portat fins al començament de la caminada, a Gósol. Durant el camí, he pogut apreciar la magnitud del Pedraforca, una muntanya mítica de l'excursionisme i escalada catalanes. Justament, l'Àlex, el meu nebot,van anar-hi la setmana passada.
A les 09,30 hem començat la caminada d'aquesta tercera etapa.
Aquesta etapa es caracteritza en una forta pujada al principi (desnivell de 500 metres en 6,3 quilòmetres), per després tota la resta, de baixada.

el paisatge, espectacular
Després de la forta pujada per el mig del bosc, s'arriba a un gran prat, de característiques pre alpines (alçada 1700-1800 metres). Es tracta d'una gran extensió de gespa, vorejada de pi negre.
Als 3,5 qm passem per la font de la Roca, on gaudim d'unes magnífiques vistes sobre la vall.
Sobre les 11,00 arribem a El Collell (1840 metres), on ens aturem a esmorzar. Em creia que al haver-me menjat la coca i un croissant, no tindria gana, però l'entrepà que m'ha fet l'Elvira, de sobrassada, estava molt bo.
Després hem continuat pujant, ja sense tant de desnivell, fins al Coll de Torn, el punt més alt de la sortida d'avui. Es el coll més alt d'aquesta pista que va de Gósol fins a Bagà. A partir d'aquí, el camí sempre serà descendent. Més d'un cop he comentat que es una pista ideal per fer-la amb la bicicleta de muntanya.

aquí estem dinant, a la vora ja de Bagà
A partir d'aquí s'inicia una forta baixada per la pista, cosa que finalment acaba avorrint. Sort que després, ens desviem i entrem al bosc, sempre en forta baixada. Hi ha que vigilar de no relliscar, però val la pena, perquè la baixada per el mig del bosc es molt bona. Alguns dels companys han trobat uns quants rovellons.
Sobre les 15,00 ens hem aturat a dinar en una àrea de pícnic, del Parc Natural del Cadí-Moixeró. Aquí he repartit entre tots la coca que ha fet l'Elvira. Estava molt bona i m'ha servit per recordar-li al Víctor que te una safata meva, d'una altre coca. A veure si se'n recorda de tornar-me-la.
Ven aviat, després de dinar, hem arribat a Bagà, on acabava la caminada d'avui. Eren les 16,30, després de fer 26 quilòmetres.