dimecres, 12 de maig del 2010

RUTA ERMITES, ST. JOAN MONTDAM - PUIGREIG, 2009


28 Febrer 2009, GR 175, ST. JOAN DE MONTDAM - PUIG REIG

ST. JOAN DE MONTDAM - PUIG REIG


Avui he tornat a sortir amb la UME. Hem fet un altre etapa de la ruta de les ermites, que transcorre per el Bages. L'etapa d'avui ha sigut molt tranquil·la, a diferència de la de l'altre dia, que va ser força dura, sobretot als instants finals, en que vam tenir una bona pujada, llarga i a més, caminant per sobre del fang, cosa que encara dificulta més la marxa. En canvi, la propera etapa, que l'he vist a Internet, es força dura, amb una rampa encara pitjor que la del primer dia. Però be, ara a gaudir de la d'avui.
Com l'altre dia, un petit autocar ens ha portat fins el lloc de sortida, St. Joan de Montdam, i a les 09,00 del mati ja començàvem la marxa. Avui no hem tingut pràcticament gens de fang. Això si, hem travessat un parell de rieres, una, la de Merola, i l'altre arribant a St. Marçal de Puig Reig, però sense massa dificultats. Això si, mentre les travessava, pensava en el Toni, el que fa la marxa Navàs – Navàs, nocturna, que quan les ha de passar, de nit, segur que es mulla si baixa plena, com aquests dies, perquè no hi han pedres que t'ajudin a no mullar-te els peus.
A diferència de l'altre dia, avui no m'ha faltat aigua; m'he endut les dues cantimplores que sempre porto al cinturó, i una ampolla de plàstic a la motxilla. També m'he canviat les botes, perquè les de l'altre dia em fan butllofes als peus, just al mateix lloc de cada peu, a l'exterior del dit gros. Amb les d'avui, noto que em molesten els dits, també a tots dos peus. No hi ha botes que no tingui un problema o altre.
Les ermites per les que hem passat avui, son: St. Miquel de Fenogedell, St. Sadurní de Fenollat, St. Marçal de Puig Reig, St. Joan Degollat i St. Martí de Puig Reig. En quasi totes, les ermites estan quasi adossades a les cases que les envolten. Per exemple, n'hem passat per una que la banda del darrere era la mateixa casa, o sigui que segurament es deu poder anar de la casa a la ermita, sense passar per l'exterior.
Totes son ermites molt petites, d'una sola nau i en moltes no hi tampoc una creu dalt del campanar.
De camí a St. Sadurní, hem passat per una casa preciosa, amb un gran terreny on pastaven al seu gust unes quantes vedelles molt espantadisses. També, a St. Sadurní hem vist un ase català i unes cabretes.
Ja dic, avui hem fet una mena de passeig. A un del grup, un que es diu Toni i que fa la ruta sencera d'una vegada amb el centre de Navàs (80 quilòmetres), l'he dit que avui era un dia bo per venir amb la família.
Quan hem arribat al final, a Puig Reig, la Teresa, com l'altre vegada, ens ha fet una explicació sobre les pintures romàniques de l'església de St. Martí.
Lo dolent ha sigut que hem tingut molt poc temps per dinar, perquè el xofer tenia un compromís a Barcelona i hem tingut que dinar en 10 minuts. Al Toni l'he dit que lo dolent d'aquestes sortides es que sempre, al final, hem de córrer per agafar l'autocar. Jo crec que podríem preveure anar més tranquils i gaudir més de la sortida, però be, m'ho he passat molt be, perquè la gent es força amable i m'he trobo a gust.
Avui hem fet 16 quilòmetres.
M'he gastat 15 euros en l'autocar. Avui no he anat amb el tren fins a Castelldefels, perquè l'horari no m'anava be, i m'ha acompanyat l'Elvira.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada