dimecres, 12 de maig del 2010

AMPOSTA - ULLDECONA, GR92, 2009


21 Març 2009, GR 92, AMPOSTA - ULLDECONA



GR92

Avui he fet jo sol la darrera etapa del GR92, la que va d'Amposta fins a Ulldecona. He començat a un lloc nomenat Lligallo del Mas de Miralles, on m'ha deixat l'Elvira.
Al principi m'ha agafat una mica de por, pensant en si, després de La Foradada, em podria perdre, perquè recordava que amb els de la UME ens va costar trobar el camí a partir Mas del Comú. Però be, després m'he anat animant. A més, he volgut copiar l'estil de'n Calleja, fent una mena de vídeo, el qual m'ha sortit bastant divertit.
Al poc de deixar-me l'Elvira per començar a caminar,(a les 08,40 ), ja m'he aturat a esmorzar. Tenia gana i veia que no podria arribar a la font del Burgar sense menjar. Ho he fet quasi al costat mateix d'on el camí s'enfila Montsià amunt (als 2,25 qm).
A partir d'aquí comença una forta pujada, que dura uns 15 minuts. Quan vam venir l'any passat amb la UME, un company es va trobar malament i va haver de plegar.
Aquí arribem al collet, a 225 metres d'alçada.
Després de passar una bifurcació, que per l'esquerra ve de l'aparcament on l'any passat vam deixar el cotxe, amb l'Elvira, (el PR-C 83), s'arriba a la font del Burgar (als 5,44 quilòmetres i 430 metres d'alçada). Es un lloc preciós. Sembla mentida com en un lloc tant àrid com el Montsià, es pot trobar aquest lloc, aquesta font, en mig d'un bosc preciós de carrasques.
Aquí m'he revisat les botes i els mitjons, perquè em notava un petit dolor al peu.
De seguida he prosseguit la marxa, cap a la següent fita, que es el Mas de Mata – Redona, 1,15 quilòmetres després de la font. Al arribar al Mas, m'ha trucat en Joan Marquez, per interessar-se per com estem a cadena, ja que ha sentit rumors de dificultats econòmiques, com malauradament passa massa sovint, que la gent em pregunta si tanquem.
Després de caminar 7,67 quilòmetres des de la sortida, he arribat a La Foradada, lloc emblemàtic d'aquesta etapa. Un lloc impressionant, amb unes vistes del delta espectaculars. El lloc en si mateix ja es únic, amb unes roques que semblen foradades, que li donen el nom al lloc. La Foradada es troba a 671 metres d'alçada, i l'any passat la vam visitar l'Elvira i jo.
Aquí m'he arreglat un altre cop els mitjons, i no se si per això, o perquè ja no tindria més pujades, la qüestió es que la butllofa que m'ha sortit al taló del peu dret, ja no m'ha fet més mal.
Després de menjar unes galetes, ja m'he posat en marxa, per fer la segona part d'aquesta sortida, que es arribar a Ulldecona. He seguit el mateix camí que quan vam venir amb la UME. A partir d'aquí tot es baixada, i hi ha que anar amb molt de compte, perquè la pendent es important. En una ocasió, m'he caigut de cul, relliscant per les pedres soltes que hi ha.
Mentre m'acostava al Mas del Comú (525 metres), tenia por de si em podria perdre, tal i com ens va passar amb la UME, que ens va costar trobar el camí bo, però he tingut la sort que, quan he arribat al Mas, hi havia uns excursionistes esmorzant, que m'han indicat el camí. En aquest lloc també es poden veure toros pasturant lliurement per els camps.
Tot baixant, aviat es veu Ulldecona i el seu castell, i això t'enganya, perquè sembla que estigui més a la vora del que està en realitat. Son impressionants les oliveres que et trobes ja molt a la vora del poble, moltes d'elles gegants.
Finalment, a les 5 hores i mitja he arribat a Ulldecona, on ja m'esperava l'Elvira. En total he fet 17,77 quilòmetres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada